saratherese

Alla inlägg under juni 2012

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:46

21 juni! Hemresa!!Åt lite äcklig hotellfrukost och sedan hängde vi vid poolen en stund innan vi gick till little india igen! Mysigt där och så har de typ sjukt god mat!! Mormor letade efter ett svart linne men det fanns inget bland alla indiska kläder! Skönt att komma tillbaka till hotellet och kunna låna dusch!! Jag till och med rakade benen vilket jag inte gjort på åratal känns det som!! :) lite nagellack blev det också :) Det blev en promenad med väskorna genom ett bugis område som jag skulle velat kolla in men mormor ville inte.. MRT till flygplatsen! -smidigt och billigt! Jag gillar Singapore mycket! Har endast hunnit se en del men det jag sett är ballt! Skulle vilja se mer av KL ocksåNu sitter vi på flygplatsen och väntar. Några timmar kvar sen bär det av hem!!! Ååååh! Bye Bye Asia!! 

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:43

20e Fy fan! Världens hårdaste säng, klumpigaste största och stenigaste kudde och jag har aldrig någonsin ätit sådan jävla dålig hotelfrukost!! Fanns tre alternativ att välja på: 1) stekt ägg och korv 2) nudelsoppe med stekt ägg i 3) liten flingförpackning med mjölk. Till dessa val fick man ett glas juice, en kaffe eller te och två brödskivor. Jag frågade om jag kunde få det stekta ägget på sidan av soppan -nä men herregud så brukar dem ju inte göra!! Frukosten och hotellet hör ihop men är inte samma konstigt nog. Åk inte och bo på Fragrance selegie hotell!!! (men personalen är ganska trevlig) Plus att typ kl fyra på morgonen så börjar folket arbeta tomefan överallt!! Jag och mormor hade det iaf soft vid takpoolen några timmar! Inte riktigt lika fräscht som förra stället men okej. Vi saknade dock solstolar som skulle finnas men icke då- blev varsin typ stekhet järnstol :P Tåg(MRT) igen hela dagen! Så jävla värt eftersom det både är billigare, snabbare och roligare än taxi! :) (taxi i Singapore är sjukt dyrt!!!) mormor och jag hann med flera olika stopp :) vi åkte från little india, bytte  tåg i dobhy gauh (eller nåt liknande) vidare till cityhall!! Därifrån promenerade vi till merlionpark, förbi    Theatern också! Schysst ställe merlionpark med fin utsikt över bl.ā flyer, art museum, theatre m.m Riktigt najs! Vi promenerade vidare till suntec centre där vi åt och shoppade lite :) kollade även in fontain of wealth som ligger mellan alla fem ahoppinghusen :) fortsatt promenerande till SINGAPORE FLYER!!! Så sjukt coolt parisehjul, världens största faktiskt! Och självklart så åkte vi den och i precis rätt tid!! Precis när det gick från ljust till mörkt! Så vacker utsikt! Haha vi frågade två tjejer efter vägen dit och dem skulle också dit och de köpte biljetter till oss för att de hade 20%rabatt! As schyssta! Fortsatt promenad längs raffels bolevard!! Och gissa vart vi hamnade om inte på raffels hotel, longbar för skål med varsin Singapore Sling!! Så underbart var definitivt värt 26 SGD!! (ca 160kr) så grymt coolt!! :D den var god också! Det blev tåget tillbaka till hotellet! Må säga att det är smidigaste sättet att ta sig runt i Singapore! Ett snabbstopp för lite localfood innan packning! Jag frågade på hotellet om jag kunde få en ny kudde men de sa att alla var standardkydde??!!?!! Hallå jag har aldrig sovit på något så obekvämt. Bad dem skicka upp två badlakan som jag ska ha till kudde istället! :) Nu är det nära hem.. Längtan blir då större!! 

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:37

19eFy så skönt jag sov! Trots att förkylningen blivit värre :( men det kändes mega skönt att sova utan att behöva tänka på massa kryp och annat.. Tyvärr så tror jag att jag trivs bättre på crapy hotell än på fancy hotell. VågAr ju knappt röra sig när det är fint och man måste vara proper och allt sånt! Men det må jag säga att frukosten på det fyr-stjärniga hotellet parc sovereign hotel var underlig!! Mormor tyckte det var katastrof! Jag gillade riset, potatisbullarna och de vegetariska vårrullarna men för övrigt var det kasst!! Och förresten så var poolen nice och hotellet luktade gott!Mormor och jag hängde vid poolen hela förmiddagen och så skulle vi basta men nehe det gick ju inte då den var trasig!!!! Usch och fy! Vi flyttade till andra hotellet och tvättar nu lite innan vi ska ge oss ut på upptäcksfärd! :) vi tyckte att föres rummet var litet men detta är ännu mindre!! Mina utslag har blivit lite lite bättre men förkylningen och allt annat skit hat blivit värre :( Har ont i halsen och trög i andningen.. Antagligen pga förkylningen. Jag längtar lite till midsommarafton!  <319e ! Vi har varit på little india idag! Det är ett område eller ja typ en gata i indisk touch! Asmysigt att gå omkring där bland de färgglada husen och butikerna! Maten var också suveränt god! Alla restauranger på gatan var veggie!! :D lyckliga sara!! Nu är jag astrött men vi ska försöka ta tåget till chinatown nu :)Sur över att de här i Singapore tar betalt för wi-fi medan dem i Malaysia på craphotellen gav det gratis. Gaaaah!!Shit vad vi är grymma!! Eller ja mormor sa att jag är det :D men jag säger vi! Åkte tåg till chinatown och shoppade lite prylar där! Lugnare chinatown än i KL. Sedan tog vi åter igen tåget till clarke quay! Grymt fint ställe med massa coola barer och restauranger! Vi knallade runt där en bra stund och sedan åkte vi tåget hem :) dusch chitchat läsning och sovning! Det har varit en bra dag!Måste meddela att det är dyyyyyrt i singapore!!! Ja just det måste meddela mormors sköna standardkommentar: "fråga inte så svåra frågor".. :D 

Av Sara Göthberg - 18 juni 2012 17:33

Så sjukt coolt! Jag och mormor strosade runt lite i staden och helt plötsligt träffade vi på tysken Nils!! Haha det är Simons (som vi träffade på igår) kompis! Hur coolt är inte det att bara springa på någon sådär mitt i den stors staden! Vi bestämde att vi skulle ses fram emot natten och kolla fotbollen! Jag och mormor käkade lite och gick vilse i det stors köpcentret för jag vet inte typ sjunde gången sedan och fixade och trixade på hotellet.. Jag mailade med både tyskarna och danskarna angående mötesplats. Jag lämnade mormor på vårat T&T hotell son är helt okej bara två månader gammalt och 80 ringgit per natt. Bra läge också intill bukit bintang gatan. Hoppade i en taxi och sa ett ställe jag ville till och bara hoppades på att hamna där och träffa danskarna - vilket jag gjorde :) drack en öl och gaggade på reggaehouse 1 i chinatown. Vi samtalade även med en Local snubbe som berättade att han rest mycket och träffat många unga svenska tjejer :P Ölen är inte billig i barerna i KL!! Vi bör var och mötte upp tyskarna på bukit bintang bargata.. :) tyvärr fortfarande dyr öl fast vi köpte feta pinten.. Första var normal looking typ när vi satt på BAAN bar men sedan när vi skulle kolla matchen bytte vi till bier bar (tysk bar) hehe det var massa tyskar där men Rasmus (dansken verkade tycka att det var kyl ändå ;D men iallafall det var öite komiskt för vi var på bierbar och beställde en pint då fick vi in ett skitstort eifeltorn!!! Haha hur tänker människor? :P det var superkul att träffa dem igen! :D det blev en sen nat med tanke på att matchen började 2.45 Dot dot dot...Jag och mormor packade väskorna och checkade ut från hotellet (horhuset) som vi kallar det. För dem hyr ut rum per timme!! Haha han i receptionen tog ett kort på oss och satte upp på väggen! Vi tog en taxi till busstationen och hoppades på att det skulle finnas en buss till Singapore vilket det gjorde!! :) 13.15 så vi behövde bara vänta ca en timme vilket blev perfekt då vi hade tid för frukost! Bussresan gick bra.. Kom fram till hotellet och då hade dem felbokat så vi blev uppgraderade till ett annat hotell, fyrstjärnigt för en natt! :) nice! Typ vid halv åtta var vi färdiginchexkade och då kastade vi oss i pooooolen!! Så skönt! Fix och trix sen blev det mat på en liten restaurang och några öl för mig och mormor! Mysigt och pratsamt! :) tidig kväll då båda var trötta så skönt nu att vara tillbaka på hotellet! Dags att läsa och sova.. Om vi nu kommer lyckas med då ljudet från rummet bredvid är galet högt stönande- värre än på horhuset, där hördes inget!!! Just det! Första intrycket av Singapore är att det är en stad stad! En riktig stad som är typ fräsch.. Inte som de andra som typ är möggliga!! Ska försöka sova, imorgon är en ny dag! :) Natti!! 

Av Sara Göthberg - 17 juni 2012 10:41

Mohaha! Haft privatchafför hela dagen!! Det är coola grejer det! I en fin fin vit bil! men nu ska vi ta tåget in till KL till vårt hotell! Fixa lite grejer och sedan luffa runt i staden! Hoppas hoppas hoppas att vi träffar på våra kära vänner! Imorgon kommer han och hämtar oss på hotellet och ska visa något coolt highland som han sa att vi bara måste se! :) roligt roligt! Vi tog tåget det gjorde vi men stannade och bytte typ tre gånger på vägen! var tvungen att köpa ny biljett vid varje byte också :P vi stannade och kollade petrona towers i kvällsljus! Så coolt! Jättefina byggnader och så fin fontän också! Köpta asdyr men supergod glass också! Vi fick promenera en del också i allt tågkäktande men det var riktigt kul ändå! Så bra dag! Jag och mormor fixade oss lite när vi var tillbaka på t&t motel typ efter nio.. Sedan åkte vi till chinatown för en snabbvisit! Köpte lite småprylar. Men typ ingen lust att köpa något förutom skor och lampa vilket jag inte hittar!!!!! Det blev en riktigt sen middag för oss.. Och sedan somnade jag med boken i handen- galet trött!! Söta lilla mormor tig bort den :) Sov sov sov gjorde vi! Jag är typ sjuk så är galet trött,, orkar egentligen inte göra någonting men kan ju inte bara ligga på hotellrummet! Brunch och lite shopping på Bukit bintang och chinatown.. Sedan skulle vår vän hämta oss men han fick förhinder så så blev det inte, vilket kanske är tur eftersom jag är så trött!!! Han sa att han skulle träffa oss imorgon men får se vi ska ju vidare till Singapore imorgon så. Jahapp får se vad jag och mormor ska göra nu.. Orkar ärligt talat inte åka runt och kolla massa grejer så får väl bli lite käk och bara strosa runt! Men jag har ont i fötterna och har inte hittat några skor och inte heller min lampa! :( Söndag idag.. Mycket är öppet men mycket är även stängt.. Aja. Hoppas på att möta danskarna för fotboll senare!!!!!!!Later boys and girls!

KL

Av Sara Göthberg - 16 juni 2012 12:37

Nu sitter jag och mormor på nattbussen.. Jag känner mig lite ledsen för vi har precis åkt från stationen och Sara är inte längre med oss! :'( precis innan vi skulle åka irrade jag och hon runt och leta käk och var som vanligt men sen bara kort därefter vinkade vi till varandra genom bussfönstret! En rolig sak hände och det var att Camilla och Keso precis kom gående och hann vinka av oss! Roligt eftersom vi inte sett dem sedan perhentian plus att Sara får ressällskap till langkawi! Hon han bara själv typ 2 minuter haha! Nu ska jag snart försöka sova och hoppas att jag kan sova till typ fyra då vi anländer i KL trots mitt magont :(Mot KL!Ååå herregud! Jag och mormor frös typ ihjäl på bussen så sov knappt något! Väl framme tog vi en taxi till jalang bukit bintang, en gata med massa hotell - och barer och horor och äckliga människor! Hur som helst var alla och då menar jag alla hotell fullbokade!! Vi kollade billigt son dyrt!! Fanns ett rum på lyxhotell för 450 ringit- nej tack!! Frågade en snubbe som inte såg så hemsk ut om ett hotell och han visade oss flera olika men alla var fulla! :( men efter ca en timme erbjöd han oss att sova hos honom så det gjorde vi! Han studerar i KL med sina två bröder! As hygglig snubbe! Fint bor dem också.. Säkerheten är hög, säkerhetsvakter som bara släpper in de dem känner och så.. Skön dusch och tupplur sedan visade han oss kl tower och twintowers. Det var ju på dagen och vi vill se dem på kvällen också så ska kola dem och chinatown senare.. Och så ska vi nog träffa mouktar och hans tjej senare ikväll också. Så trevligt så trevligt! Nu ska vi hämta våra väskor på hans place och åka till vårat hotell som precis ligger mellan bukit bingtan och bargatan :)Mycket bra dag men jag börjar bli sjuk!! :'( jättetäppt!! Jag har glömt att berätta en annan sak också! Sara min vän fick några konstiga utslag för typ 5 dagar sedan som vi trodde var allergi för det var inga bett.. Men jag har också fått dem nu och mormor också!! Det kliar och bränner på hela kroppen! Hoppas att det inte är något farligt smittsamt! Aja nu tror jag inte att jag har någon wi-fi på ett tag vilket suger eftersom jag inte kan ha kontakt med några då :( och ja just det jag träffade på tysken Simon som vi träffade på Tioman här i KL och hans kompis Nils är här som vi också träffade på Tioman. Och så vet jag att mina danskar är här också!! Vill ju träffa mina människor! Hej för ett tag!!

Av Sara Göthberg - 15 juni 2012 12:57

Dagen är gjord idag också..  Jag gillar inte kora bahru :( skulle stannat en till dag/natt med alla trevliga människor på perhentian!! Tempeltur blev det och det var väl häftigt med massa buddahs överallt! Men staden suger, åk inte hit. Vi har haft det trevligt men sitter nu på vårt hostel och chillar och väntar på att joina bussen till KL! Blir till att säga hej då till Sara! Får se vart vi får bo någonstanns imorgon då. Vi är ju framme vid typ 5 inatt.. Okidoki! Hör av mig sedan! Lite surt att det är slut med allt strandliv men jag tror att KL och Singapore blir grymt!! 

Av Sara Göthberg - 15 juni 2012 04:47

Kota barhu! Jag mormor och sara tog igår båten tillbaka till kuala besut. Underbart var det att åka båt! Sedan tig vi en taxi för 50 ringgit till kota barhu. Det tog typ en timme. Hittade kb backpackers hostel och hotel. Helt okej ställe! Vandrade runt lite i staden, inte så mycket att se. Men det är ändå häftigt.. Knappast några som kan engelska här, svårt att hitta någonstans att äta mat är det också! Vi trodde de skulle ha värsta stora marknaderna här men så var icke fallet! Lite  matmarknad och några andra småstånd. Åt mat på kvällen på en fin men dålig matresturang. Tidigkväll och vi låg och pratade innan vi somnade. Sista kvällen med min Sara ju! Sov länge gjorde vi! Frukost blev på donken då vi inte hittade något annat ställe som serverade frukost. Nu ska vi på tempeltur men först packa väskorna och checka ut eftersom vi ikväll ska ta nattbussen till KL! :) men sara åker till langkawi :(

Presentation


min, saratherese's alldeles egna så kallade diary, dagbok, klotter eller liknande..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards