saratherese

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Bangkok time!! First 2 days..

Av Sara Göthberg - 1 mars 2013 04:42

Första kvällen i Bangkok avklarad!!
Weeei, när vi efter att flygit sjukt länge utan att sova och åkt taxi i 45 minuter kom fram till hotellet (kohsan palace) så väntade Frida och John i receptionen på oss!! :) så roligt att träffa Frida igen!! Kohsan road, som vårt hotell ligger på, är helt amazing!! Shopping, fest och folk överallt!! :). Snabbfix på rummet sen blev det middag med Frida och John! Yrade runt på gatan då Tobi kom fram till oss (då främmande människa) och frågade efter boende. Frida hittar ju och känner till bra ställen så hon och jag visade honom och sen hakade han på oss :) Frida och John drog till sitt hotell då de skulle upp tidigt dagen efter :(, och Carlos var trött och gick och sov. Tobi och jag provade att äta skorpinion, shoppade lite och partajade med andra turister!! Jag lyckades ramla ner för en trappa och skrapa benen men garvade i kapp med några thailändare åt händelsen i den mörka trappen!! Men ingen panik, ingen allvarlig skada skedd! Haha jag hade fått fem fina rosoor av grabbarna vi hängde med men dem gick sönder :( i fallet. Haha vi lullade runt på gatan och i området och talade med massa folk :) gaaaalet kul! Tillbaka på hotellet vid typ sju då solen började gå upp! Väckte Carlos som typ inte sovit pga värmen haha!! Helt okej frukost på hotellet (eller ett fik som ligger där) men inget speciellt, typ foccia. På med bikinin innan jag somnade till i två timmar! Ja jo första dagen (natten) i Bangkok var spännande och roligt!! Jag och Carlos kommer mycket bra överens och har kul! :D

Brände sönder mig i solen när vi hänge vid poolen på hotelltaket som är mycket bra ställe!! Jag har kännt mig sjukt seg hela dagen men ändå aktiv! :) fick tvinga i mig lite av det goda thaikäket då jetlag och värme typ helt förstört mig :P vi åt lunch med Tobi på ett hak (gatan heter?? Men ligger typ vid kohsan) där det satt thaifolk... Men jösses det var katter, hundar, insekter och en galen afrikan som härjade runt så trots att vi typ inte ens snackade med varandra blev det en hektisk lunch och det bästa av allt var känslan av Thailand och Bangkok!!! :D efter det blev det min älskade longtrail båttur på floden som jag längtat efter i evigheter!! Häftigt att åka i små kanaler och se hur thaien bor vid vattnet. En liten båt med en tant stannade och sålde lite öl till oss! Vi hade även underbart väder! :) vi lullade runt på gatorna och jag och Carlos tog massage på gatan, grymt skönt men lite ont ibland! Gick lite vilse men det hör till! Men efter att varit här ett tag så är den 'överväldigande' känslan över.. Skönt att köpa thaimat för typ 4kr och softa i hotell receptionen med Carlos och Tobi ett tag! Jag och Tobi tog tukk tukk till night market i patong. Den var skittråkig och det är bättre shopping på khaosan road! Tukk tukk var däremot sjukt kul men de kör som galningar här!! I patong fick man verkligen syn på sexhandlingen.. Men blev lite shopping på khaosan innan sängdags.. Och ja just det Tobi prövar typ allt han kan- åt en gräshoppa idag, usch!! Men han sa att det var godare än en skorpinion. Jaja två dagar avklarade i Bangkok utan typ sömn, så skönt att kunna sova ut!!

Gillar Bangkok men längtar tillbeachen!!