saratherese

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Första tiden på koh tao..

Av Sara Göthberg - 15 mars 2013 03:18

Jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera bloggen men hallå ursäkta mig jag har fullt upp med att göra ingenting!!! :) iaf så 5 mars var det avfärd till koh tao för mig och Carlos men tyskarna (våra tyskar) stannade på koh phangan 3 dygn till för att sen komma till koh tao.. Så vi sa hejdå i spöregnet efter att ha ätit lunch på marknaden. Alla var sjösjuka på båten för det var dåligt väder och sjukt stora vågor!! Ja typ alla utom jag!! :D jag la mig på golvet för alla platser var upptagande och somnade efter typ 10min och när jag vaknade var vi framme, (tog två timmar med catamaranen och vi betalade 350b var) men jag skulle råda alla till att inte åka båt när det är dåligt väder! men med en balfylla går det helt fantastiskt!! :) om man lyckas somna! Carlos hade stött på Pierre,en tysk, på båten så vi gaddade ihop oss och hyrde varsin scooter för att kunna ta oss runt på ön. Först åkte vi ned till sydväst för att kolla tre mindre stränder men det var så sjukt dåliga vägar hela tiden så när vi kom fram bestämde vi oss för att åka till sadaire beach (eller hur det nu stavas) :) tog ett tag att hitta boende men vi hittade det bästa efter ett tag- wind beach resort <3 så vi tre delade rum två nätter och det var helt sjukt när vi gick ut på balkongen så upptäckte vi att norrisarna checkat in bredvid oss, haha!nedanför bår balkong men mittemot bodde två grabbar son jag flörtade lite med :) men sen uppgraderar vi oss till ett större rum med fem sängar för jag träffade Rianne (holländsk tjej) på stranden och för att tyskarna skulle komma dagen efter! Men kvar på samma resort och tur var väl det för jag har haft så sjukt kul på koh tao sedan jag kom att jag inte vill åka! Gjort research av södra delen av ön och kollade många stränder! En del är svåra att ta sig till och skulle råda folk att köra fyrhjuling och inte moppe!! Det är tyvärr dyrare tror att de kanske ligger på 5/600 bath per dygn medan moppe 150. Även besökt viewpointen som ligger längst söder ut, lite lömsk att ta sig till och finns inte på alla kartor men värt det tyckte jag! :) freedom beach låg i närheten också det var fint men så många sjögurkor så ville inte bada! Fanns flera fina stränder men som sagt vägarna är inte roliga.. Men det var helt okej väg till sharkbay! Och fin strand också, ganska lugnt. Ännu inte snorklat men ska göra det! Just ja tog taxibåt ut till den lilla ön också.. Ja med den kända viewpointen där det är en sandbank mellan olika småöar. Gillade ön men taxin kostade 200bath t/r och inträdet på ön var 100 bath. Livet på koh tao är underbart! På kvällarna kan man sitta på stranden och kolla på eldshow och ballonglampor som folk släpper iväg eller partaja på flera olika ställen på gatorna och på stranden! Åååå barrundan (pubcrewl) är något man måste göra när man är där! Så sjukt roligt!! Hur som helst så har jag träffat ett gäng från England och Wales som jag trivs skitbra med! Så när mins rumskamrater och vänner sedan några dagar åkte valde jag att stanna kvar på koh tao och flyttade in hoa dem :) ... Det kommer mera!