saratherese

Av Sara Göthberg - 28 mars 2013 06:54

Ojojoj mycket har hänt sedan jag skrev senast!
Förra veckan blev det en hel del party såklart eftersom det är så sjukt roligt på koh tao pubcrewl!! :) vi hade riktigt skoj!! Haha det var galet kul när aircon (en annan Matt) hängde efter mig och Jen och vi sprang åt olika håll hela tiden, kul kväll!! Och självklart bad i poolen på nätterna! Roligt att Jens mamma Lynn är här och hälsar på också och hon hängde med och partajade på barrundan!! Men den senaste veckan har vi jag och min Matt tagit det lugnt på kvällarna och hittat på saker på dagarna. På kvällarna har det blivit movienight! Några kvällar har gänget varit med och då har vi varit runt åtta pers som tittar på film på en dator, hihi! Andra kvällar har det varit jag och Matt när de andra festar, helt underbart! (Förutom på nätterna när de andra kommer in och väcker oss) och shit alltså, aldrig förut sovit i så obekväma sängar- min rygg är helt förstörd!! Det var roligt häromkvällen, hela gänget gick till farangos för att äta, sen till seveneleven för snacks och sen film. Kändes mysigt! Vi gör annars ofta också beställning och får maten levererad :) zest är favoriten = sallad och macka!! :) jag och Matt gick ut själva för att äta i förrgår, på saire saire (eller hur det nu stavas) jättemysigt <3 sen kollade vi på 50 first dates. På dagarna.. För typ en vecka sen gick jag till wind beach massageställe och bad om 30 min rygg och nackmassage och dem sa okej.. Hmm jag fick en timmes fullbody!! Läskigt!! Blev lite besviken! Finns ett ställe som jag gick till iförrgår som heter silver sands, där var det underbart och de lyssnade på vad jag ville men shit vad de tar i! Vi hyrde fyrhjuling för några dagar sedan och hela gänget åkte till sharkbay för att snorkla.. Ja den delen gick inte så bra för mig för det var så sjukt mycket koraller överallt så ville inte simma ut och inte kunna stå någon stans. Jag Jeff och Matt höll oss ganska när land och de skrattade åt mina ståproblem och rädslan för allt som finns i vattnet!! Men hey!!! Jag lyckades se en svart fisk :D de andra såg hajar och sköldpaddor m.m sharkbay är ett bra ställe för snorkling om man pallar simma långt och inte kunna stå! Eftersom vi hade fyrhjuling käkade vi i haad mae på kvällen, billigare där än saaire saairee. Vi köpte massa nya filmer också! Dagen efter vaknade jag och Matt tidigt och åkte till freedom beach, åt frukost badade och solade! Annars har han och jag hängt massa på stranden på saairee saairee och chillat på balkongen och spelat biljard! Igår hade vi värsta mysiga dagen! Vaknade tidigt och gick till stranden! Där åt vi grillad majskolv till frukost, kastade frisbee, badade och solade. Sen dusch och lite chill på vår balkong innan vi gick till zest för att äta. Efter det tog vi en promenad och sen fick matt massage medan jag gjorde manikyr och pedikyr! Beställde pizza på kvällen tittade på film och somnade tidigt -underbar dag!! :)

Jag trivs och är jätteglad!! Idag kommer aircon och Jeff tillbaka från visarun så ikväll ska vi partaja eftersom hela gänget är samlat igen måste vi fira!! :)

Ja just det! Längtar till söndag!! Då flyttar vi in i vårt huuus!! :) och just det, kan nämna att jag kommer hem1a juni!! Och en sak till.. Kan inte ladda upp bilder här, dåligt wifi!!

Av Sara Göthberg - 20 mars 2013 11:37

Yeeeah!! Så här ligger det till.. Vi är ett gäng på typ ja jag vet inte ens hur många för det är lite olika men mellan 5-10 som hänger i vårt rum 121.. Eller ja mest på balkongen och så har vi fler som hälsar på varje dag. :) trivs riktigt bra i 121! Vi har en dubbelsäng och en enkelsäng. Enkelsängen är min och Matts so of limit för alla andra! De andra sover i dubbelsängeb eller på golvet. :) men måndags kom Jens mamma hit och ska stanna i två veckor. Hon hade inget boende första natten så hon fick låna våran säng och så sparkade vi ut Billy och becka s då faktiskt hade en egen bungalow men aldrig är i den haha. Jens mamma var jätteroligt!! Hon följde med oss på pubcrewl!! Ja om ni är på koh tao måste ni göra koh tao pubcrewl!! Så jäkla roligt! :D vi har hängt på beachen några dagar nu också men så sjukt varmt så är bara uppe 10 minuter åt gången annars ligger vi bara i vattnet. Igår hadevi vår movienight!! Skitmysigt vi slog ihop sängarna och köpte massa godsaker låste in oss på rummet och kollade på film! :) men nu ska vi tagga inför pubcrewl igen, och matt jobbar inte som tur är!!

Av Sara Göthberg - 16 mars 2013 09:11

Visa run med min Matt!
Weeei 14e mars åkte jag och min Matthew till penang, Malaysia. Vi tog nattbåten vid nio från koh tao till surranthani. Det var supermysigt, ligger på smala madrasser på olika plan :) på morgonen blev vi hämtade med minibuss och fick på vägen byta en gång och vi var framme vid typ fem i penang. Alltså shit bussresorna är inte roligt, så sjukt trångt! Rumpssvett pga skinsittdynor och ruggont för att det är obekvämt!! Och trötthet för att man sover sisådär! Vi checkade in på banana house, helt okej pris och rum. Duscha var otroligt skönt efter typ 20 timmars resa! Sen blev det SUBWAY till middag (finns inte på koh tao) !!! Sååååå gott. Vi hängde ett tag på reggae house och drack några bira innan vi gick till rummet för att försöka sova. Dock är jag jätteförkyld och kuddarna var sjukt obekväma så det gick inte så bra :( upp och hoppa för att shoppa dagen efter! Vi åt skitäcklig frukost på köpcentret och sen köpte vi lite klänningar och ett par flippflopp till mig :) vi köpte mc donalds och subway som vi tog med oss när vi började vår resa tillbaka till koh tao vid fyra. Haha vi var i Malaysia nästan ett dygn! Resan tillbaka gjorde vi med minibuss sen storbuss och sen båt på morgonen men resan var lika obekväm den och innebär sova när vi kommer fram (hem till koh tao)! Surt att man fick betala mer när man åker samma väg men från Malaysia bara för att det är dyrare där! Plus att vi skulle bli avsläppte av bussen vid piren men blev inte det så fick ta taxi. Ja ja Thailand är Thailand :) även fast resorna varit jobbiga har det varit fantastiskt för jag har fått vara vid Matts sida hela tiden! :)

Ja jo just det.. Kanske ska berätta vad visa run innebär. Det är när man åker ut ur landet för att få nya stämplar i passet för att få stanna längre. Matt förnyade sitt visa med två månader.. Och eftersom jag och Matt träffat varandra och trivs mycket bra vill jag inte åka hem så jag förlängde mitt också med två månader :) vi är sex personer som bor tillsammans nu på sadeerie beach men ska titta på ett hus idag i haad mae som vi kanske ska hyra.

Sååå mina vänner och min familj, saknar er men tyvärr ses vi lite senare än väntat! <3 hör av er via fb eller viber :) Skype är också kul! Jag har det heeelt underbart och känner mig glad och lycklig!!

Av Sara Göthberg - 15 mars 2013 03:18

Jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera bloggen men hallå ursäkta mig jag har fullt upp med att göra ingenting!!! :) iaf så 5 mars var det avfärd till koh tao för mig och Carlos men tyskarna (våra tyskar) stannade på koh phangan 3 dygn till för att sen komma till koh tao.. Så vi sa hejdå i spöregnet efter att ha ätit lunch på marknaden. Alla var sjösjuka på båten för det var dåligt väder och sjukt stora vågor!! Ja typ alla utom jag!! :D jag la mig på golvet för alla platser var upptagande och somnade efter typ 10min och när jag vaknade var vi framme, (tog två timmar med catamaranen och vi betalade 350b var) men jag skulle råda alla till att inte åka båt när det är dåligt väder! men med en balfylla går det helt fantastiskt!! :) om man lyckas somna! Carlos hade stött på Pierre,en tysk, på båten så vi gaddade ihop oss och hyrde varsin scooter för att kunna ta oss runt på ön. Först åkte vi ned till sydväst för att kolla tre mindre stränder men det var så sjukt dåliga vägar hela tiden så när vi kom fram bestämde vi oss för att åka till sadaire beach (eller hur det nu stavas) :) tog ett tag att hitta boende men vi hittade det bästa efter ett tag- wind beach resort <3 så vi tre delade rum två nätter och det var helt sjukt när vi gick ut på balkongen så upptäckte vi att norrisarna checkat in bredvid oss, haha!nedanför bår balkong men mittemot bodde två grabbar son jag flörtade lite med :) men sen uppgraderar vi oss till ett större rum med fem sängar för jag träffade Rianne (holländsk tjej) på stranden och för att tyskarna skulle komma dagen efter! Men kvar på samma resort och tur var väl det för jag har haft så sjukt kul på koh tao sedan jag kom att jag inte vill åka! Gjort research av södra delen av ön och kollade många stränder! En del är svåra att ta sig till och skulle råda folk att köra fyrhjuling och inte moppe!! Det är tyvärr dyrare tror att de kanske ligger på 5/600 bath per dygn medan moppe 150. Även besökt viewpointen som ligger längst söder ut, lite lömsk att ta sig till och finns inte på alla kartor men värt det tyckte jag! :) freedom beach låg i närheten också det var fint men så många sjögurkor så ville inte bada! Fanns flera fina stränder men som sagt vägarna är inte roliga.. Men det var helt okej väg till sharkbay! Och fin strand också, ganska lugnt. Ännu inte snorklat men ska göra det! Just ja tog taxibåt ut till den lilla ön också.. Ja med den kända viewpointen där det är en sandbank mellan olika småöar. Gillade ön men taxin kostade 200bath t/r och inträdet på ön var 100 bath. Livet på koh tao är underbart! På kvällarna kan man sitta på stranden och kolla på eldshow och ballonglampor som folk släpper iväg eller partaja på flera olika ställen på gatorna och på stranden! Åååå barrundan (pubcrewl) är något man måste göra när man är där! Så sjukt roligt!! Hur som helst så har jag träffat ett gäng från England och Wales som jag trivs skitbra med! Så när mins rumskamrater och vänner sedan några dagar åkte valde jag att stanna kvar på koh tao och flyttade in hoa dem :) ... Det kommer mera!

Av Sara Göthberg - 15 mars 2013 03:09

Half moon dagen.. 4mars
Shit vaknade ganska sent, men la mig ju sent också! Vilken röra i bungalowen med sex personers packning! Men riktigt kul!! Mötte upp Norrisen och hans kompis jaakko (2svenskar) vid hamnen och så visade vi dem vart de kunde bo :) jag, Carlos och Jonas hyrde en kanot och paddlade ut till en ö, sjukt långt!! En öde ö med ett övergivet resort (home of Robinson cruiso 1968) och övergivna båtar som måste spolats upp på något vis. I vattnet träffade vi på en fiskeman som stod där ute och fiska.. Typ 300m ut i vattnet! Alltså ja han stog där rakt upp och ner med ett fiskespö! På em/kvällen blev det nattmarknaden i tom salang igen.. Mm bara måste älska mango/passionsjuicen!! <3 localshoppen för öl och sen förkrök i vår underbart hemska bungalow! Fick även en snubbe som vi träffat på färjan på besök.. Men han fick sova ute! :P norrisarna jobbade också på förkröket så när det var dags för taxi till halfmoon var vi en trupp på 9 pers :) visst var det väl kul där men inget speciellt.. Kändes inte som djungels utan mer som en stor klubb utan tak. Jonas var så rolig, han gick in utan att betala annars kostade det 500 bath. Hahahaha jag och han snodde en flaska sprit från baren och gick runt och sålde shottar! Fick ihop 140bath! :) kul hade vi! :)

Av Sara Göthberg - 6 mars 2013 14:37

Koh phangan research
Vilken dag! Helt underbar! Vaknade upp pigg och glad. Frukost på beachen så klart! Vi packade ihop och checkade ut! Vi har kört runt på moppar hela dagen, så underbart! Vi körde norrut ända upp till koh ma. Jättefin strand och en sandbank man kan knalla på för att komma över till en liten ö (koh ma). Där var det typ övergivna byggnader, bungalows m.m Chillade där ett tag och sen åkte vi in till stan (tong sala) för att möta Lena och Jana (Jonas resesällskap) vid piren. Jo just det! Vi stannade också vid en strand där vi gick ut på en sandbank, men usch vad skitigt det var där i vattnet, förskräckligt att gå! Ååå jösses vad vi letade efter bungalow till ett bra pris, mycket var fullbokat och det var stekhett!!!. Tillslut hittade vi en skabbig bungalow men för bara 100bath (inte ens 25kr) per person! Så vi sex personer klämde in oss där! Ful strand så blev häng vid bungalowen, roligt att vara ett sånt gäng och bo tillsammans. Men tog tid när alla skulle göra sig iordning eftersom vi bara hade en dusch.. Moppe till nattmarknaden (mat) son är i tongsala och shit vilken god mat det var där, speciellt juicerna!!! Mango och passionsfrukt är min favvo!! Ja alltså vi bodde typ fem minuter borr ut från tongsala så inte långt att köra :) chillskålande vid 'ok bungalow' och på natten tog vi en promenad till vår gamla resort, sea sunset beach, där det finns en jättechill bar! Ja jösses, några timmars sömn blev det sen iaf..

Really greeaat day!!

Bilden änden solnedgången vid sea sunset resort!

Av Sara Göthberg - 6 mars 2013 14:35

Koh phangan research

Really greeaat day!!

Bilden änden solnedgången vid sea sunset resort!

Av Sara Göthberg - 3 mars 2013 11:58

28/2 -1/3
Weeei! Upp och hoppa "tidigt" för att kunna boka tåg/buss båt till koh phangan. Det blev Nattbuss och båt för 1400 b men det är sjukt dyrt!! Betala inte den bussresan för mer än 800!! Men var lite stressade för mycket var fullbokat och det var så sjukt varmt så vi orkade inte gå runt och leta billigt- dåliga backpackers vi var :P aja jag och Tobi tog en tukk tukk efter att vi checkat ut från khaosan palace, bra hotel, för att åka runt och kolla lite tempel... Men ja jävla tukk tukk förare!! Alla andra har varit bra förutom han!! Han livade att inte göra några andra stopp som typ skräddare eller resebyrå men gjorde det ändå!! Så irriterad så till slut sker jag i det där och shoppade äntligen massa grejer!! Men jag skojar inte det va så sjukt varmt att jag inte visste vad jag gjorde.. Råkade köpa två likadana flippflopp fast från olika ställen, haha!! Som tur var var säljaren schysst så jag fick byta till en annan färg :) lite ståndkäk för typ 5kr!! Godare än på resturangerna!! Pad thai whit vegetables! Jummi! :) (nudlar och grönsaker). Eftersom jag brände mig igår har det varit dubbelt så varmt idag, jag har kokat!! Men även försäljarna sa att dagen varit sjukt varm!!! Klockan 18 kom en snubbe och hämtade oss på hotellet och så fick vi gå till bussen.. Helt okej säten och så.. Men inte top notch!! Och Carlos fick sitt säte "vip" och inte jag :( han fick fotpinne och förlängning och allt :( jag har inte ett skit men klarar nog 12h iaf!! Senare blir det båt till koh phangan. Hmm det kan ta allt från fyra till åtta timmar!! Måste försöka sova på bussen! .. Det där med att sova på bussen gick åt pipsvängen!! Försöktetill och med sova på snubben bredvid mig. Vi fick vänta två och en halv timme närförsta bussen släppte av oss i suranthani tills den andra hämtade oss och körde till hamnen.45 minuter väntande och sen båt i typ två timmar :) träffade schyssta typer på resan så vi hängdemed Jonas som varit här förut och visste lite schyssta ställen :) han är asschysst! vi hyrde moppar och flyttade in på sea sunset resort. 4 pers i ett litet rum- det är så det ska vara!! :D jättefint här men sjukt varmt i vattnet!! Lite fest och chill på kvällen, jäkligt nice!! I'm in paradise! Blev även skönt med typ 8h sömn :)..

min, saratherese's alldeles egna så kallade diary, dagbok, klotter eller liknande..