saratherese

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Singapore

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:37

19eFy så skönt jag sov! Trots att förkylningen blivit värre :( men det kändes mega skönt att sova utan att behöva tänka på massa kryp och annat.. Tyvärr så tror jag att jag trivs bättre på crapy hotell än på fancy hotell. VågAr ju knappt röra sig när det är fint och man måste vara proper och allt sånt! Men det må jag säga att frukosten på det fyr-stjärniga hotellet parc sovereign hotel var underlig!! Mormor tyckte det var katastrof! Jag gillade riset, potatisbullarna och de vegetariska vårrullarna men för övrigt var det kasst!! Och förresten så var poolen nice och hotellet luktade gott!Mormor och jag hängde vid poolen hela förmiddagen och så skulle vi basta men nehe det gick ju inte då den var trasig!!!! Usch och fy! Vi flyttade till andra hotellet och tvättar nu lite innan vi ska ge oss ut på upptäcksfärd! :) vi tyckte att föres rummet var litet men detta är ännu mindre!! Mina utslag har blivit lite lite bättre men förkylningen och allt annat skit hat blivit värre :( Har ont i halsen och trög i andningen.. Antagligen pga förkylningen. Jag längtar lite till midsommarafton!  <319e ! Vi har varit på little india idag! Det är ett område eller ja typ en gata i indisk touch! Asmysigt att gå omkring där bland de färgglada husen och butikerna! Maten var också suveränt god! Alla restauranger på gatan var veggie!! :D lyckliga sara!! Nu är jag astrött men vi ska försöka ta tåget till chinatown nu :)Sur över att de här i Singapore tar betalt för wi-fi medan dem i Malaysia på craphotellen gav det gratis. Gaaaah!!Shit vad vi är grymma!! Eller ja mormor sa att jag är det :D men jag säger vi! Åkte tåg till chinatown och shoppade lite prylar där! Lugnare chinatown än i KL. Sedan tog vi åter igen tåget till clarke quay! Grymt fint ställe med massa coola barer och restauranger! Vi knallade runt där en bra stund och sedan åkte vi tåget hem :) dusch chitchat läsning och sovning! Det har varit en bra dag!Måste meddela att det är dyyyyyrt i singapore!!! Ja just det måste meddela mormors sköna standardkommentar: "fråga inte så svåra frågor".. :D 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Göthberg - 28 mars 2013 06:54

Ojojoj mycket har hänt sedan jag skrev senast! Förra veckan blev det en hel del party såklart eftersom det är så sjukt roligt på koh tao pubcrewl!! :) vi hade riktigt skoj!! Haha det var galet kul när aircon (en annan Matt) hängde efter mig och Jen...

Av Sara Göthberg - 20 mars 2013 11:37

Yeeeah!! Så här ligger det till.. Vi är ett gäng på typ ja jag vet inte ens hur många för det är lite olika men mellan 5-10 som hänger i vårt rum 121.. Eller ja mest på balkongen och så har vi fler som hälsar på varje dag. :) trivs riktigt bra i 121!...

Av Sara Göthberg - 16 mars 2013 09:11

Visa run med min Matt! Weeei 14e mars åkte jag och min Matthew till penang, Malaysia. Vi tog nattbåten vid nio från koh tao till surranthani. Det var supermysigt, ligger på smala madrasser på olika plan :) på morgonen blev vi hämtade med minibuss oc...

Av Sara Göthberg - 15 mars 2013 03:18

Jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera bloggen men hallå ursäkta mig jag har fullt upp med att göra ingenting!!! :) iaf så 5 mars var det avfärd till koh tao för mig och Carlos men tyskarna (våra tyskar) stannade på koh phangan 3 dygn till f...

Av Sara Göthberg - 15 mars 2013 03:09

Half moon dagen.. 4mars Shit vaknade ganska sent, men la mig ju sent också! Vilken röra i bungalowen med sex personers packning! Men riktigt kul!! Mötte upp Norrisen och hans kompis jaakko (2svenskar) vid hamnen och så visade vi dem vart de kunde bo...

Presentation


min, saratherese's alldeles egna så kallade diary, dagbok, klotter eller liknande..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards