saratherese

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Singapore 20e

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:43

20e Fy fan! Världens hårdaste säng, klumpigaste största och stenigaste kudde och jag har aldrig någonsin ätit sådan jävla dålig hotelfrukost!! Fanns tre alternativ att välja på: 1) stekt ägg och korv 2) nudelsoppe med stekt ägg i 3) liten flingförpackning med mjölk. Till dessa val fick man ett glas juice, en kaffe eller te och två brödskivor. Jag frågade om jag kunde få det stekta ägget på sidan av soppan -nä men herregud så brukar dem ju inte göra!! Frukosten och hotellet hör ihop men är inte samma konstigt nog. Åk inte och bo på Fragrance selegie hotell!!! (men personalen är ganska trevlig) Plus att typ kl fyra på morgonen så börjar folket arbeta tomefan överallt!! Jag och mormor hade det iaf soft vid takpoolen några timmar! Inte riktigt lika fräscht som förra stället men okej. Vi saknade dock solstolar som skulle finnas men icke då- blev varsin typ stekhet järnstol :P Tåg(MRT) igen hela dagen! Så jävla värt eftersom det både är billigare, snabbare och roligare än taxi! :) (taxi i Singapore är sjukt dyrt!!!) mormor och jag hann med flera olika stopp :) vi åkte från little india, bytte  tåg i dobhy gauh (eller nåt liknande) vidare till cityhall!! Därifrån promenerade vi till merlionpark, förbi    Theatern också! Schysst ställe merlionpark med fin utsikt över bl.ā flyer, art museum, theatre m.m Riktigt najs! Vi promenerade vidare till suntec centre där vi åt och shoppade lite :) kollade även in fontain of wealth som ligger mellan alla fem ahoppinghusen :) fortsatt promenerande till SINGAPORE FLYER!!! Så sjukt coolt parisehjul, världens största faktiskt! Och självklart så åkte vi den och i precis rätt tid!! Precis när det gick från ljust till mörkt! Så vacker utsikt! Haha vi frågade två tjejer efter vägen dit och dem skulle också dit och de köpte biljetter till oss för att de hade 20%rabatt! As schyssta! Fortsatt promenad längs raffels bolevard!! Och gissa vart vi hamnade om inte på raffels hotel, longbar för skål med varsin Singapore Sling!! Så underbart var definitivt värt 26 SGD!! (ca 160kr) så grymt coolt!! :D den var god också! Det blev tåget tillbaka till hotellet! Må säga att det är smidigaste sättet att ta sig runt i Singapore! Ett snabbstopp för lite localfood innan packning! Jag frågade på hotellet om jag kunde få en ny kudde men de sa att alla var standardkydde??!!?!! Hallå jag har aldrig sovit på något så obekvämt. Bad dem skicka upp två badlakan som jag ska ha till kudde istället! :) Nu är det nära hem.. Längtan blir då större!!