saratherese

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Sara Göthberg - 16 mars 2013 09:11

Visa run med min Matt!
Weeei 14e mars åkte jag och min Matthew till penang, Malaysia. Vi tog nattbåten vid nio från koh tao till surranthani. Det var supermysigt, ligger på smala madrasser på olika plan :) på morgonen blev vi hämtade med minibuss och fick på vägen byta en gång och vi var framme vid typ fem i penang. Alltså shit bussresorna är inte roligt, så sjukt trångt! Rumpssvett pga skinsittdynor och ruggont för att det är obekvämt!! Och trötthet för att man sover sisådär! Vi checkade in på banana house, helt okej pris och rum. Duscha var otroligt skönt efter typ 20 timmars resa! Sen blev det SUBWAY till middag (finns inte på koh tao) !!! Sååååå gott. Vi hängde ett tag på reggae house och drack några bira innan vi gick till rummet för att försöka sova. Dock är jag jätteförkyld och kuddarna var sjukt obekväma så det gick inte så bra :( upp och hoppa för att shoppa dagen efter! Vi åt skitäcklig frukost på köpcentret och sen köpte vi lite klänningar och ett par flippflopp till mig :) vi köpte mc donalds och subway som vi tog med oss när vi började vår resa tillbaka till koh tao vid fyra. Haha vi var i Malaysia nästan ett dygn! Resan tillbaka gjorde vi med minibuss sen storbuss och sen båt på morgonen men resan var lika obekväm den och innebär sova när vi kommer fram (hem till koh tao)! Surt att man fick betala mer när man åker samma väg men från Malaysia bara för att det är dyrare där! Plus att vi skulle bli avsläppte av bussen vid piren men blev inte det så fick ta taxi. Ja ja Thailand är Thailand :) även fast resorna varit jobbiga har det varit fantastiskt för jag har fått vara vid Matts sida hela tiden! :)

Ja jo just det.. Kanske ska berätta vad visa run innebär. Det är när man åker ut ur landet för att få nya stämplar i passet för att få stanna längre. Matt förnyade sitt visa med två månader.. Och eftersom jag och Matt träffat varandra och trivs mycket bra vill jag inte åka hem så jag förlängde mitt också med två månader :) vi är sex personer som bor tillsammans nu på sadeerie beach men ska titta på ett hus idag i haad mae som vi kanske ska hyra.

Sååå mina vänner och min familj, saknar er men tyvärr ses vi lite senare än väntat! <3 hör av er via fb eller viber :) Skype är också kul! Jag har det heeelt underbart och känner mig glad och lycklig!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


min, saratherese's alldeles egna så kallade diary, dagbok, klotter eller liknande..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards