saratherese

Av Sara Göthberg - 1 mars 2013 04:42

Första kvällen i Bangkok avklarad!!
Weeei, när vi efter att flygit sjukt länge utan att sova och åkt taxi i 45 minuter kom fram till hotellet (kohsan palace) så väntade Frida och John i receptionen på oss!! :) så roligt att träffa Frida igen!! Kohsan road, som vårt hotell ligger på, är helt amazing!! Shopping, fest och folk överallt!! :). Snabbfix på rummet sen blev det middag med Frida och John! Yrade runt på gatan då Tobi kom fram till oss (då främmande människa) och frågade efter boende. Frida hittar ju och känner till bra ställen så hon och jag visade honom och sen hakade han på oss :) Frida och John drog till sitt hotell då de skulle upp tidigt dagen efter :(, och Carlos var trött och gick och sov. Tobi och jag provade att äta skorpinion, shoppade lite och partajade med andra turister!! Jag lyckades ramla ner för en trappa och skrapa benen men garvade i kapp med några thailändare åt händelsen i den mörka trappen!! Men ingen panik, ingen allvarlig skada skedd! Haha jag hade fått fem fina rosoor av grabbarna vi hängde med men dem gick sönder :( i fallet. Haha vi lullade runt på gatan och i området och talade med massa folk :) gaaaalet kul! Tillbaka på hotellet vid typ sju då solen började gå upp! Väckte Carlos som typ inte sovit pga värmen haha!! Helt okej frukost på hotellet (eller ett fik som ligger där) men inget speciellt, typ foccia. På med bikinin innan jag somnade till i två timmar! Ja jo första dagen (natten) i Bangkok var spännande och roligt!! Jag och Carlos kommer mycket bra överens och har kul! :D

Brände sönder mig i solen när vi hänge vid poolen på hotelltaket som är mycket bra ställe!! Jag har kännt mig sjukt seg hela dagen men ändå aktiv! :) fick tvinga i mig lite av det goda thaikäket då jetlag och värme typ helt förstört mig :P vi åt lunch med Tobi på ett hak (gatan heter?? Men ligger typ vid kohsan) där det satt thaifolk... Men jösses det var katter, hundar, insekter och en galen afrikan som härjade runt så trots att vi typ inte ens snackade med varandra blev det en hektisk lunch och det bästa av allt var känslan av Thailand och Bangkok!!! :D efter det blev det min älskade longtrail båttur på floden som jag längtat efter i evigheter!! Häftigt att åka i små kanaler och se hur thaien bor vid vattnet. En liten båt med en tant stannade och sålde lite öl till oss! Vi hade även underbart väder! :) vi lullade runt på gatorna och jag och Carlos tog massage på gatan, grymt skönt men lite ont ibland! Gick lite vilse men det hör till! Men efter att varit här ett tag så är den 'överväldigande' känslan över.. Skönt att köpa thaimat för typ 4kr och softa i hotell receptionen med Carlos och Tobi ett tag! Jag och Tobi tog tukk tukk till night market i patong. Den var skittråkig och det är bättre shopping på khaosan road! Tukk tukk var däremot sjukt kul men de kör som galningar här!! I patong fick man verkligen syn på sexhandlingen.. Men blev lite shopping på khaosan innan sängdags.. Och ja just det Tobi prövar typ allt han kan- åt en gräshoppa idag, usch!! Men han sa att det var godare än en skorpinion. Jaja två dagar avklarade i Bangkok utan typ sömn, så skönt att kunna sova ut!!

Gillar Bangkok men längtar tillbeachen!!

Av Sara Göthberg - 26 februari 2013 10:41

Ojojoj.. vaknade halv sju ^^, fixat allt det sista och är färdig och redo för avresa mot arlanda!! Det blev inte mycket packning alls, min ryggsäck är inte ens halvfull!! Men handbaggaget är däremot proppad med nödvändigheter! :) Weeei ska bli så roligt att träffa Carlos på Arlanda! Det känns dessutom bra att det var -10 när jag vaknade i morse och nu typ -5... mot värmen Sara Therese +35!!!! Känns så sjukt kul att äntligen åka iväg!!

En mycket lätt ryggsäck men desto tyngre handbaggage!

Och självklart måste lilla Doris följa med! :)

Soooo Looooong!!!

Av Sara Göthberg - 25 februari 2013 10:07

Woho!! Sista dagen innan avgång och allt vad den innebär är nu här! Jo tack- jag har resfeber! Måste försöka få ordning på packningen och ta med mig så lite som möjligt.. Men svåårt! Redan tagit bort så mycket så har typ inget med mig :O men spännande är det, fattar inte att det är imorgon jag ska åka! Men jag har ju min nya fina ryggsäck att packa i! I Bangkok måste jag köpa en hatt också! Då kommer allt kännas som vanligt när jag är på resande fot! Snart bär det av!! Hehe lite på liknande sätt som förr när jag reste ;D...

Av Sara Göthberg - 21 februari 2013 10:49

Nu är det dags för ännu en äventyrsresa! Denna gång bär det av till Thailand! Jag kommer börja min resa tillsammans Med Carlos Andres Leon som jag fått kontakt med via reseguiden! Det känns som om vi kommer ha riktigt kul tillsammans och det kommer bli en awesome resa!! Kommer avsluta resan på resande fot själv i tio dagar. Thailand here we come! Avresa 26e februari! Mot nya äventyr och skapa nya häliga minnen! Förväntas vara tillbaka 28e mars.

Förra resan bar av till Malaysia och Singapore med min mormor.. Härliga minnen därifrån!

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:46

21 juni! Hemresa!!Åt lite äcklig hotellfrukost och sedan hängde vi vid poolen en stund innan vi gick till little india igen! Mysigt där och så har de typ sjukt god mat!! Mormor letade efter ett svart linne men det fanns inget bland alla indiska kläder! Skönt att komma tillbaka till hotellet och kunna låna dusch!! Jag till och med rakade benen vilket jag inte gjort på åratal känns det som!! :) lite nagellack blev det också :) Det blev en promenad med väskorna genom ett bugis område som jag skulle velat kolla in men mormor ville inte.. MRT till flygplatsen! -smidigt och billigt! Jag gillar Singapore mycket! Har endast hunnit se en del men det jag sett är ballt! Skulle vilja se mer av KL ocksåNu sitter vi på flygplatsen och väntar. Några timmar kvar sen bär det av hem!!! Ååååh! Bye Bye Asia!!

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:43

20e Fy fan! Världens hårdaste säng, klumpigaste största och stenigaste kudde och jag har aldrig någonsin ätit sådan jävla dålig hotelfrukost!! Fanns tre alternativ att välja på: 1) stekt ägg och korv 2) nudelsoppe med stekt ägg i 3) liten flingförpackning med mjölk. Till dessa val fick man ett glas juice, en kaffe eller te och två brödskivor. Jag frågade om jag kunde få det stekta ägget på sidan av soppan -nä men herregud så brukar dem ju inte göra!! Frukosten och hotellet hör ihop men är inte samma konstigt nog. Åk inte och bo på Fragrance selegie hotell!!! (men personalen är ganska trevlig) Plus att typ kl fyra på morgonen så börjar folket arbeta tomefan överallt!! Jag och mormor hade det iaf soft vid takpoolen några timmar! Inte riktigt lika fräscht som förra stället men okej. Vi saknade dock solstolar som skulle finnas men icke då- blev varsin typ stekhet järnstol :P Tåg(MRT) igen hela dagen! Så jävla värt eftersom det både är billigare, snabbare och roligare än taxi! :) (taxi i Singapore är sjukt dyrt!!!) mormor och jag hann med flera olika stopp :) vi åkte från little india, bytte  tåg i dobhy gauh (eller nåt liknande) vidare till cityhall!! Därifrån promenerade vi till merlionpark, förbi    Theatern också! Schysst ställe merlionpark med fin utsikt över bl.ā flyer, art museum, theatre m.m Riktigt najs! Vi promenerade vidare till suntec centre där vi åt och shoppade lite :) kollade även in fontain of wealth som ligger mellan alla fem ahoppinghusen :) fortsatt promenerande till SINGAPORE FLYER!!! Så sjukt coolt parisehjul, världens största faktiskt! Och självklart så åkte vi den och i precis rätt tid!! Precis när det gick från ljust till mörkt! Så vacker utsikt! Haha vi frågade två tjejer efter vägen dit och dem skulle också dit och de köpte biljetter till oss för att de hade 20%rabatt! As schyssta! Fortsatt promenad längs raffels bolevard!! Och gissa vart vi hamnade om inte på raffels hotel, longbar för skål med varsin Singapore Sling!! Så underbart var definitivt värt 26 SGD!! (ca 160kr) så grymt coolt!! :D den var god också! Det blev tåget tillbaka till hotellet! Må säga att det är smidigaste sättet att ta sig runt i Singapore! Ett snabbstopp för lite localfood innan packning! Jag frågade på hotellet om jag kunde få en ny kudde men de sa att alla var standardkydde??!!?!! Hallå jag har aldrig sovit på något så obekvämt. Bad dem skicka upp två badlakan som jag ska ha till kudde istället! :) Nu är det nära hem.. Längtan blir då större!!

Av Sara Göthberg - 21 juni 2012 13:37

19eFy så skönt jag sov! Trots att förkylningen blivit värre :( men det kändes mega skönt att sova utan att behöva tänka på massa kryp och annat.. Tyvärr så tror jag att jag trivs bättre på crapy hotell än på fancy hotell. VågAr ju knappt röra sig när det är fint och man måste vara proper och allt sånt! Men det må jag säga att frukosten på det fyr-stjärniga hotellet parc sovereign hotel var underlig!! Mormor tyckte det var katastrof! Jag gillade riset, potatisbullarna och de vegetariska vårrullarna men för övrigt var det kasst!! Och förresten så var poolen nice och hotellet luktade gott!Mormor och jag hängde vid poolen hela förmiddagen och så skulle vi basta men nehe det gick ju inte då den var trasig!!!! Usch och fy! Vi flyttade till andra hotellet och tvättar nu lite innan vi ska ge oss ut på upptäcksfärd! :) vi tyckte att föres rummet var litet men detta är ännu mindre!! Mina utslag har blivit lite lite bättre men förkylningen och allt annat skit hat blivit värre :( Har ont i halsen och trög i andningen.. Antagligen pga förkylningen. Jag längtar lite till midsommarafton!  <319e ! Vi har varit på little india idag! Det är ett område eller ja typ en gata i indisk touch! Asmysigt att gå omkring där bland de färgglada husen och butikerna! Maten var också suveränt god! Alla restauranger på gatan var veggie!! :D lyckliga sara!! Nu är jag astrött men vi ska försöka ta tåget till chinatown nu :)Sur över att de här i Singapore tar betalt för wi-fi medan dem i Malaysia på craphotellen gav det gratis. Gaaaah!!Shit vad vi är grymma!! Eller ja mormor sa att jag är det :D men jag säger vi! Åkte tåg till chinatown och shoppade lite prylar där! Lugnare chinatown än i KL. Sedan tog vi åter igen tåget till clarke quay! Grymt fint ställe med massa coola barer och restauranger! Vi knallade runt där en bra stund och sedan åkte vi tåget hem :) dusch chitchat läsning och sovning! Det har varit en bra dag!Måste meddela att det är dyyyyyrt i singapore!!! Ja just det måste meddela mormors sköna standardkommentar: "fråga inte så svåra frågor".. :D

Av Sara Göthberg - 18 juni 2012 17:33

Så sjukt coolt! Jag och mormor strosade runt lite i staden och helt plötsligt träffade vi på tysken Nils!! Haha det är Simons (som vi träffade på igår) kompis! Hur coolt är inte det att bara springa på någon sådär mitt i den stors staden! Vi bestämde att vi skulle ses fram emot natten och kolla fotbollen! Jag och mormor käkade lite och gick vilse i det stors köpcentret för jag vet inte typ sjunde gången sedan och fixade och trixade på hotellet.. Jag mailade med både tyskarna och danskarna angående mötesplats. Jag lämnade mormor på vårat T&T hotell son är helt okej bara två månader gammalt och 80 ringgit per natt. Bra läge också intill bukit bintang gatan. Hoppade i en taxi och sa ett ställe jag ville till och bara hoppades på att hamna där och träffa danskarna - vilket jag gjorde :) drack en öl och gaggade på reggaehouse 1 i chinatown. Vi samtalade även med en Local snubbe som berättade att han rest mycket och träffat många unga svenska tjejer :P Ölen är inte billig i barerna i KL!! Vi bör var och mötte upp tyskarna på bukit bintang bargata.. :) tyvärr fortfarande dyr öl fast vi köpte feta pinten.. Första var normal looking typ när vi satt på BAAN bar men sedan när vi skulle kolla matchen bytte vi till bier bar (tysk bar) hehe det var massa tyskar där men Rasmus (dansken verkade tycka att det var kyl ändå ;D men iallafall det var öite komiskt för vi var på bierbar och beställde en pint då fick vi in ett skitstort eifeltorn!!! Haha hur tänker människor? :P det var superkul att träffa dem igen! :D det blev en sen nat med tanke på att matchen började 2.45 Dot dot dot...Jag och mormor packade väskorna och checkade ut från hotellet (horhuset) som vi kallar det. För dem hyr ut rum per timme!! Haha han i receptionen tog ett kort på oss och satte upp på väggen! Vi tog en taxi till busstationen och hoppades på att det skulle finnas en buss till Singapore vilket det gjorde!! :) 13.15 så vi behövde bara vänta ca en timme vilket blev perfekt då vi hade tid för frukost! Bussresan gick bra.. Kom fram till hotellet och då hade dem felbokat så vi blev uppgraderade till ett annat hotell, fyrstjärnigt för en natt! :) nice! Typ vid halv åtta var vi färdiginchexkade och då kastade vi oss i pooooolen!! Så skönt! Fix och trix sen blev det mat på en liten restaurang och några öl för mig och mormor! Mysigt och pratsamt! :) tidig kväll då båda var trötta så skönt nu att vara tillbaka på hotellet! Dags att läsa och sova.. Om vi nu kommer lyckas med då ljudet från rummet bredvid är galet högt stönande- värre än på horhuset, där hördes inget!!! Just det! Första intrycket av Singapore är att det är en stad stad! En riktig stad som är typ fräsch.. Inte som de andra som typ är möggliga!! Ska försöka sova, imorgon är en ny dag! :) Natti!!

min, saratherese's alldeles egna så kallade diary, dagbok, klotter eller liknande..