saratherese

Av Sara Göthberg - 5 juni 2012 02:43

Okej, förlåt mig Sean! Vi har kommit fram till att du faktiskt var ärlig och att vi var i kupuk.. Det ända var att det blev språkmissförstånd! Hihi..  Och upplevelserna var bra så tack så mycket! Måste också säga att de flesta människorna är väldigt trevliga! Kom fram en kvinna när jag och mormor stod vid central square (köpcentrum) i JB igår och frågade vart vi ville någonstans, antar att hon såg hur förvirrade vi var. Verkar inte som en enda människa i denna stad varken äter bananer eller dricker vin eftersom det inte finns någonstans att få tag på! Mormor får nöja sig med öl! Men det är roligt eftersom hon inte druckit det på flera år och nu gör det med mig :D Vi förstår varför alla människor här säger att det inte är så mycket turister (vi har typ sett 2*2=4 vitingar i Johor) det finns inte så mycket att se! Så efter att varit i denna smutsiga stad i en kväll och en dag, där det inte finns några trottoarer så att man måste åka taxi, upplevt allt som går att uppleva här så känner vi oss färdigs med Johor! Det bästa enligt mig var käket första kvällen då vi satt ute på gatan och typ 20 restauranger låg tätt tätt intill varandra under hustaken helt öppet! Bilder kommer sen! En annan cool grej var fiskplejset i kupuk på träbryggor över vattnet. Tack för oss Johor!Vaknade idag 06.56 - megadimmigt och ganska mörkt ute så vi sket i att bada i poolen.. Undrade samt om solen inte gått upp  eller dåligt väder?? Fix och trix på hotellet och sedan utcheckning, inte varit så superbra service, saknade handdukar och lite för att vara ett femstjärnigt hotell! Mot öarna! Hoppas väl kanske på tioman eller någon!Hör av oss igen när det finns internet!

Av Sara Göthberg - 4 juni 2012 15:53

Wiie! Vad roligt vi har det här. Vi har sovit superskönt i våra magiskt stora sängar på vårat hotell Grand blue wawes! Vi vaknade typ sent, 9 och gick raka vägen och tog första doppet i poolen! Underbart skönt och varmt i den superblå talpoolen! Vi tog med våra badlakan från hotellrummet vilket var dumt eftersom då hade vi inga kvar när vi kom upp och skulle duscha.. Det blev hårtorkstorkning! Vi tog en taxi till ett område i Johor barhu där vi skulle äta brunch och sedan kolla istana garden och ett museum. Lunchen kostade oss ca 40 svenska kronor sammanlagt för sjuktgoda nudlar ägg coola juice och vatten. Vidare till garden blev vi upplysta att både den och museumet är stängda till nästa år! Asch då vi tog taxi in till centrum gick i två små affärer innan en man vid namn Sean kom fram till oss och började snacka. Han bjöd på kaffe och guidade oss sedan runt till sevärdugheter i en taxi.. Vi fick se gouverment building, mausoleum, sultanens moské, sultanens gigantiskt enorma ställe, åkte på rikemansgatan (vilket typ är förbjudet) och fick en skymt av sultanens palats! Han hade en skylt som visade att om man går in i den gigantiska trädgården blir man skjuten- vi lät bli att gå in! Vi åkte till ett asballt ställe i ett område som heter kukup (vilket egentligen inte var kukup) utanför JB ut på en udde där vi hittade en restaurang i trähus på vatten. Det var helt otroligt att vara där! Vi beställde fin fin fisk och grönsaker! Helt fantastiskt var det att vara där! Såg fisketunnor och såg både Malaysia (Johor bahru), Singapore och sen sa Sean att vi även såga Indonesien -men det vet jag inte riktigt om jag tror på! (märkte att Sean ljög väldigt mycket under tiden-gamla gubben då!) Det blev en dyr resa men vi hade ju taxichaufför och guide i nästan 4timmar! Jag och mormor hoppade direkt i poolen när vi var tillbaka på hotellet! Åter på stan skulle vi träffa Sean för att gå på liveband men det hann vi inte med då vi var väldigt väldigt sena.. Hehe inte passar vi tiden för någon gubbskrutt inte. Vi strosade runt i centrum och käkade lite till.. Men den maten vi åt i köpcentret var Inge märkvärdigt. Vi letade efter bananer i typ två timmar- fanns dock inga att köpa! :( nu är vi på hotellet och dricker kaffe/te och slappar lite. Ska växla pengar för att vara redo inför imorgon då vi ska ta taxi, buss och anlända till mersing och förhoppningsvis ta oss vidare med färja till puala tioman! Denna dag har varit jättebra trots att Sean ljög om plats - vilket gör detsamma eftersom det var superbra ändå! :D

Av Sara Göthberg - 3 juni 2012 17:38

Äntligen framme! Flygresorna gick utomordentligt bra! Lite ont i ryggen, inte sovit så bra och saknade fotpinnar! Men all cred till finnair och deras goda mat och bra filmer! Väl på flygplatsen i Singapore var det inte skyltat så bra så vi frågade oss fram.. Ett par gånger, innan vi hittade rätt! Buss 858 tog oss en bit mot Malaysia, vi stod upp i ca en timme. Kände igen en flygplatspersonal och frågade om hon visste vart vi skulle av för chauffören hade sagt sista hållplatsen. En annan kvinna erbjöd sig att följa oss till nästa busshållspkats, plus att vi skulle gå av tidigare än vad busschafören sagt! Hon följde oss och i kön till buss ac7 träffade vi Joe! Snälla människor finns det! Supertrevliga Joe guidade oss genom tullen till Malaysia, tipsade oss om mat och visade oss ett köpcentrum i Johor. Sedan checkade jag och mormor in på vårat stora fina hotell och gjorde oss fräscha. Sedan mötte vi upp Joe och han visade "the zone" ett taxfree köpcentrum. Sedan käkade vi på världens häftigaste ställe! Kändes som om vi var i en film! Stället hette sin du resturant.. Asgott! Vi beställde in flera rätter bl.ā friterad kyckling, tofu, kognuta eller vad det nu hette m.m Tigerbear (Singapore öl) var också gott! Efter resandet var vi lite trötta och Joe var tvungen att ta sista bussen tillbaka till singapore! Vi sa hej då och han ska möta upp oss och visa en grym resturant i singapore när vi kommer dit! Jag och mormor sitter nu i hotellbaren, dricker varsin margarita och ska snart i säng! Upp på nya äventyr och se vart vi hamnar för vi har typ ingen aning om vart vi varit! ^^ natti! Värmen är underbar!

Av Sara Göthberg - 2 juni 2012 18:52

Roligt! Jag och mormor satt och pratade på bussen och jag berättade att jag aldrig varit på Finlands flygplats. Då kom det fram att inte hon heller har det! Spännande att först åker vi tog tillsammans -hennes första gång på typ sjukt länge och nu sitter vi och fikar och väntar på att på boarda planet till Finland-för första gången båda två! Måste bara säga att det var galet smidigt att åka tåg och byta till buss i bålstad till arlanda. Känns riktigt roligt att komma iväg nu! Snart blir det några sista samtal till min kära mor och min Lars innan telefonen åker av!

Av Sara Göthberg - 2 juni 2012 16:13

Jag och mormor sitter på tåget.. Mycket skönt och avslappnande skulle jag tro eftersom vi båda sitter och gäspar. Roligt att åka tåg med mormor :) hon berättade att hon inte åkt tåg på trettio år! Galet länge och tågen lär ha förändrats enormt! Om några minuter går vi av i bålsta och byter till buss mot Arlanda! Vi träffade förresten en trevlig prick på tåget (någon typ snobb från Sthlm) som berättade att han varit i Malaysia och singapore flera gånger. Han gav exempel på saker att göra och se samt att vi skulle akta oss för de billiga bussarna mellan KL och Singapore då dessa hela tiden stannar vid köpcentrum! Jippi tänker jag :DHej så länge!

Av Sara Göthberg - 2 juni 2012 13:01

Nu börjas det.. Jag och Lars drar nu iväg till mormor i odensbacken och packar in henne och hennes grejer i bilen! Sedan bär det av till stationen där tåget avgår strax innan tre! Woho! On the roads! Planet lyfter vid 20.40 sedan är vi framme lokal tid 16.35 i Singapore! Då bär det av till Johor i Malaysia! Woho - lyxhotel, hoppas det är fint! :) Hör av mig vidare när jag har möjlighet!

Johnnyboy, jag önskar dig en underbar dag idag! Det blir nog kalas, sorry att jag missar det!

Mamma och Simon, jag älskar er.

Lillasyster Josefine - ska hitta på en finurlig present till mig min söta!

Ses om tre veckor!

Och min Lars, saknar dig redan.. tur att jag har tigerlars med mig.

Av Sara Göthberg - 1 juni 2012 22:28

imorgon far jag faktiskt! men men jag har hela kvällen, natten, morgonen och förmiddagen att vara med min Lars <3.. plus att jag måste packa väskan!

skrattar med Lars <3
tjollahopp!

Av Sara Göthberg - 31 maj 2012 15:08

Ojojoj! vad tiden går fort. Idag är det redan torsdag.. Det är inte nästa vecka, inte om några dagar, inte heller dagen efter i övermorgon utan det är i övermorgon jag ska åka! Jag vet att jag ska åka, det vet jag. Det lustiga är att det inte riktigt känns ännu. Det jag känner mest är bara att jag saknar Lars hela tiden och det beror väl på vetskapen om att jag kommer vara utan honom i tre veckor! Äh jag får tänka på öarna längs östkusten i malaysia -drömma mig bort till verkligheten jag snart kommer besöka!

Hade en trevlig kväll med Becka, Tomas, Fredrik och så klart min Frida igår! Kändes lite sorgligt i slutet av kvällen/natten att säga hej då till Frida för att det inte kommer finnas möjligheten att ses, även om vi så skulle vilja, på några veckor.. Men nu får jag väl ge mig, bara tre veckor jag ska vara borta! tihihi..

Ja Ja! Nu ska jag sätte igång och städa lite sen blir det några tvättmaskiner att ta hand om också.. Måste väl även slänga ner lite prylar och kläder i min fin fina ryggsäck jag fick av lillebror! Helt utan packning kan jag ju inte åka, men en rygga får räcka! Hoppas på att få hänga lite med min mammi och min Lars ikväll också! Bara två kvällar kvar innan jag åker ju!

i övermorgon tihihi..

min, saratherese's alldeles egna så kallade diary, dagbok, klotter eller liknande..